Mislukte Bouwvakker overleden

October 29, 2012

In Amsterdam is de “mislukte’ bouwvakker overleden, de lievige reus, die ten einde raad zijn leven als dichter heeft gesleten, omgevallen. Henk was een boerenjongen met dromen, hij begon ooit een blauwe maandag als stratenmaker en hoopte later een goede bouwvakker te worden.. Ja denkt U, wat is er met Streur, die heeft toch een hekel aan arbeiders en ja dat heb ik.. Ik kan niet tegen dat volgzame karakter van een leven met enige tegenzin! Dus eigenlijk is deze mislukte bouwvakker Henk uitstekend terecht gekomen.

Het vak van dichter is natuurlijk ook tweeledig, vaak hoor je van die lui dat ze zo gewoon waren gebleven en zo ontiegelijk goed konden zuipen, ja, deze Henk kon ook aardig zuipen. Zijn levenswerk was in feite een contaminatie in extremis, het proza dat hij weet aan de gedachten van een man die dement werd.. Volledig lachwekkend natuurlijk en een schop in de onderrug van menige demente medelander. Nee ik geloof dat ik niet overdrijf, als ik stel dat ons veel instortingsellende is ontvallen door de carriere problematiek van deze falende betonstorter!

 

Rust Zacht Henk

Leave a Reply

